با هدف تامین آب استان؛
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تأسیس شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان در راستای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 18 August 2020

انتقال آب خزر به سمنان؛ «نجات از خشکسالی» یا «ادامه فاجعه‌بار مدیریت آب»؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار ضمن بیان اینکه مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است، اظهار داشت: تأسیس شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان در راستای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در افق ۱۴۲۵ حدود ۵۰ میلیون مترمکعب برای بخش آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای صنعت در نظر گرفته‌شده است، افزود: قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است و این امر حاکی از اهمیت آب در این بخش است.

حمیدرضا جانباز بابیان اینکه تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این طرح دنبال می‌شود، تصریح کرد: این کمبود به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال است.

جانباز با تأکید بر اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفته است، یادآور شد: این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که بارأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار